Звіт директора за 2017-2018 навчальний рік

18.05.2018 10:22

Звіт директора Орлівської загальноосвітньої школи І ступеня

 

            Закінчився черговий навчальний рік. Сьогодні ми зібралися, щоб підбити підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2017-2018 навчального року. Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалась Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками директора школи, законодавством України та іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

         1. Загальні відомості про навчальний заклад:

            Комунальний заклад Орлівська загальноосвітня школа І ступеня знаходиться за адресою:

            с. Орлівка

            вул. Миру, 50

            Тел. 2-13-22

            Мова виховання та навчання: українська.

            Кількість місць за проектом: 80

            Кількість учнів у закладі на початок навчального року: 98

            Кількість учнів у навчальному закладі на кінець навчального року: 102

            За навчальний рік прибуло  з інших шкіл : 4 учні.

            З вересня 2017 року в школі працює один клас інклюзивної освіти (2 учні).

            Режим роботи Орлівської загальноосвітньої школи І ступеня: ІІ-змінне навчання

            2. Матеріально-технічна база навчального закладу:

            Колектив школи спрямовує свою роботу на забезпечення належних умов для роботи і навчання, оснащення школи новим сучасним обладнанням. Протягом року виконували поточні ремонти. Є висновки державної санітарно-епідеміологічної служби про відповідність приміщень вимогам санітарних норм і правил, пожежної частини, протоколи замірів опори ізоляції електромережі.

         У приміщенні школи 4 класних кімнати та 1 кабінет інформатики.

         Навчання проходить у дві зміни.

         Забезпеченість закладу меблями 100%. Класні кімнати відповідають типовим перелікам та вимогам навчальних програм.

         У школі є їдальня, спортивна кімната, спортивний майданчик, дві музейні кімнати. Хоч мушу відмітити те, що спортивна кімната і музейні кімнати розташовані в приміщенні, що знаходяться в аварійному стані. Протягом року не мали змоги проводити уроки фізичної культури в аварійному приміщенні.

         Працівниками централізованої бухгалтерії щорічно проводиться інвентаризація майна. Зауважень щодо забезпечення та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються або оприбутковуються.

         Адміністрація школи приділяє достатньо уваги естетичному вигляду навчальному закладу. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках завжди висаджують квіти, своєчасно обрізають дерева, кущі. Огорожа завжди пофарбована, хоча потребує заміні, бордюри побілені. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави, побілка бордюр, винесення і періодичне вивезення сміття з території школи.

  1. Кадрове забезпечення навчального закладу:

            Якісний склад учителів за віком

Кількість

педагогічних

працівників

Навчальні роки

2016-2017

11

педпрацівників

2017-2018

 

педпрацівники

2018-2019

 

педпрацівники

2019-2020

 

педпрацівники

2020-2021

 

педпрацівники

 

До 30 – ти

6

6

 

 

 

 

31-40 років

 

3

2

 

 

 

 

41-50 років

 

1

2

 

 

 

 

51-55 років

 

 

-

-

 

 

 

 

Понад 55 –років

1

1

 

 

 

 

 

           

 

                   

Якісний склад учителів за педагогічним стажем

 

Кількість

педагогічних

працівників

Навчальні роки

2016-2017

 

11

педпрацівників

2017-2018

 

 

педпрацівники

2018-2019

 

 

педпрацівники

2019-2020

 

 

педпрацівники

2020-2021

 

 

педпрацівники

 

До 3-х років

4

3

 

 

 

 

3-10 років

2

4

 

 

 

 

10-20 років

 

3

2

 

 

 

 

Понад 20 років

2

5

 

 

 

 

           

Відомості про вчителів-пенсіонерів

 

Кількість

педагогічних

працівників

Навчальні роки

2016-2017

 

2017-2018

 

2018-2019

 

2019-2020

 

2020-2021

 

 

55 років

-

-

 

 

 

 

Понад

55 років

1

1

 

 

 

 

Всього:

1

1

 

 

 

 

 

Відомості про молодих фахівців, кількість осіб

 

Кількість молодих спеціалістів

2016-2017

 

2017-2018

 

2018-2019

 

2019-2020

2020-2021

 

3

2

 

 

 

Всього педпрацівників:

11

10

 

 

 

 

         Навчально-виховний процес 100 % забезпечено фахівцями, які мають повну вищу освіту.

         Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів. Атестація працівників проводилася на базі Сарненського НВК «Школа-колегіум» ім. Т. Шевченка за типовим положенням про атестацію, відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту». У 2017-2018 навчальному році атестацію пройшли троє педпрацівників: вчителі початкових класів Рибнік Світлана Миколаївна, Гамза Людмила Анатоліївна, Жученя Марина Василівна.

         Закономірним у ході атестації педагогічних працівників є підвищення їх кваліфікації.

        

Таблиця 1

         Результати атестації педагогічних працівників

 

Кількість

педагогічних

працівників

Навчальні роки

2016 -

2017

 

2017-

2018

 

2018 -

2019

 

2019 -

2020

 

2020 -

2021

2021-

2022

Всього атестувалося

2 (сумісник, вихователь школи)

3 (вчителі поч.. кл.)

 

 

 

 

В тому числі:

Вища категорія

В

-

 

1

 

 

 

 

І категорія

1 (сумісник)

2

 

 

 

 

І І категорія

1

Вчитель школи

-

 

 

 

 

Спеціаліст

-

 

 

 

 

Педагогічні звання

-

 

 

 

 

Підтвердження категорії та звання

1 (сумісник)

1

 

 

 

 

 

         Значна увага приділяється комп’ютерній грамотності вчителів. Для вдосконалення та підвищення своєї майстерності всі педпрацівники отримують нові навички з інформаційно-комп’ютерних технологій під час проходження курсової підготовки та шляхом самоосвіти.

         Пріоритетними напрямками системи підвищення професійної компетентності педагогічних працівників є:

  • формування ключових компетентностей;
  • моніторинг якості освітньої діяльності;
  • самоосвітня діяльність педагога.

Таблиця 2

         Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками, кількість осіб

 

Рік

2016 -2017

 

2017-2018

 

2018 -2019

 

2019 -2020

 

2020 -2021

2021-

2022

Педагогічні працівники, які пройшли курсову підготовку

4

Добриднік О.А

Чумак О.П.

Гамза Л.А

Мечкало М.Д.

3

Рибнік С.М.

Жученя М.В.

 

 

 

 

 

Загальна кількість педагогічних працівників

11основних

3 сумісники

11 основних

3 сумісники

 

 

 

 

 

         Поряд з курсовою підготовкою широко застосовуються можливості самоосвітньої діяльності. Кожен педагог займається самоосвітою згідно з індивідуальним планом підвищення кваліфікації. У системі методичної роботи є заходи, що сприяють підвищенню кваліфікації: семінари, педагогічні ради, засідання МО.

         4. Медичне обслуговування учнів у навчальному закладі:

         Медичне обслуговування здійснюється медсестрою ФАПУ, працівниками Сарненської районної дитячої поліклініки. Медичний кабінет відсутній.

з/п

Захворювання

2016 -2017

н. р.

 

2017-2018

н. р.

 

2018-2019

Н.р.

1

Порушення опорно-рухового апарату

38

23

 

2

Зір

13

12

 

3

Слух

-

 

4

Серцево-судинні захворювання

19

-

 

5

Неврологічні

 

-

 

6

Захворювання органів дихання

5

1

 

7

Шлунково-кишкового тракту

-

 

8

ДЖВШ

-

-

 

9

Нирки

 

-

 

10

Відхилення фізичного розвитку

5

-

 

11

Ендокринна система

3

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Організація харчування учнів у навчальному закладі:

         З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам учнів, збереження здоров’я й попередження харчових та інфекційних захворювань, у школі з початку навчального року було організовано гаряче харчування учнів 1-4 класів. Нажаль з лютого  місяця харчування було відсутнє.

         Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю за термінами й умовами зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим.

         Основна маса учнів харчується під час перерв після другого та третього уроків І зміни та першого уроку II зміни. Учні перебувають у їдальні у супроводі вчителів.

         Меню вивішено на видному місці в обідній залі, у ньому зазначено найменування страв, вихід продуктів, їх ціна. Випадків порушень, термінів реалізації продуктів не було. Усе обладнання харчоблоку нове, знаходиться в робочому стані. Усі ємності й інвентар промарковані. Санітарний режим на харчоблоці не порушується. Роботу харчоблоку систематично перевіряє районна санстанція.

6. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

         У 2017-2018 навчальному році безпечне проведення навчально-виховного процесу здійснювалось згідно Положення про організацію роботи з охорони праці учасників НВП.

         Учні та вчителі навчального закладу дотримуються вступного інструктажу і безпеки життєдіяльності з учнями та інструкцій з охорони праці для вчителів.

         Адміністрацією закладу в період 2017-2018 навчального року було призначено комісію з контролю за безпечною експлуатацією приміщень та будівлі. Згідно зі статтею 17 Закону України «Про охорону праці» та статтею 169 Кодексу Законів про Працю усі працівники закладу проходять періодичний медичний огляд.

         З метою організації розробки комплексного плану в школі видаються накази адміністрації, якими призначається відповідальна особа з пожежної безпеки та електрогосподарства.

         Перед початком навчального року комісією були проведені випробування спортобладнання, стан споруд на спортивному майданчику, справність кріплення воріт, а також всієї огорожі навколо території. Огорожа потребує заміни.

         Будівля школи та приміщення закладу, забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, пожежним інвентарем (пожежним щитом та стендами, пожежними відрами, ящиком з піском тощо), пожежним знаряддям (пожежний лом, багор, сокира). Усі вогнегасники перезаряджені, пройшли технічне обслуговування на що маються акти.

         У коридорі школи розміщено план евакуації у разі небезпеки чи аварії. Двічі на рік проводяться тренування евакуації під час проведення Дня цивільного захисту та тижня безпеки життєдіяльності та охорони праці.

         Згідно санітарних, пожежних норм і правил, школою отримані Паспорти готовності школи до нового навчального року, акт опору ізоляції та освітлювальної проводки, видані комісією акти прийому кабінетів комп'ютерного класу, спортмайданчика.

         Особлива увага у закладі приділяється заходам, щодо запобігання нещасних випадків на виробництві.

         Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу, як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку». Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.

         У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Питання щодо запобігання дитячого травматизму розглядалися на педраді, нарадах при директору, батьківських зборах. Протягом навчального року класними керівниками проводилися профілактичні бесіди щодо попередження захворюваності учнів на сезонні простудні та інфекційні захворювання.

         Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, ведеться відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

         7. Навчально-виховна робота у навчальному закладі:

         Навчальний заклад функціонує на підставі Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту». Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Статуту школи тощо.

         Всі діти шкільного віку, які проживають у мікрорайоні школи охоплені навчанням.

         Основний напрямок навчальної діяльності закладу в 2017-2018 н. р. – впровадження інноваційних технологій, особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів, створений клас інклюзивної освіти. Вчителі школи творчо ставляться до виконання посадових обов'язків, застосовують інтерактивні, інформаційні форми та методи роботи, досягають хороших кінцевих результатів. Вся методична робота, що проводиться в школі, дає можливість педагогам втілювати свої теоретичні знання практично в процесі повсякденної праці з учнями, розвивати їхні таланти, активізувати розумові здібності.

         З метою стимулювання інноваційної діяльності, розвитку творчих здібностей учасників навчально-виховного процесу, на виконання програми «Творча обдарованість», учні початкових класів брали активну участь у Міжнародних, Всеукраїнських інтелектуальних конкурсах:

         Участь у Всеукраїнському конкурсі «Гринвіч».

І місце в Україні: Соломка Анна (2-Акл.), Колдун Іванна (2-А кл.), Азізова Софія (3-А кл.);

ІІІ місце в Україні: Бородавка Вадим (3-Б кл.), Захарчук Вікторія (3-А кл.)

         Участь у Всеукраїнському конкурсі «Соняшник» - 34 учні.

         Участь у Всеукраїнському конкурсі «Кенгуру» відмінними сертифікатами нагороджені 5 учнів: Бородавка Вадим (3-Б кл.), Захарчук Вікторія (3-А кл.), Прозапас Костянтин (3-А кл.), Симончук Єлизавета (3-А кл.), Чумак Ольга (3-Б кл.).

         Участь у Всеукраїнському конкурсі «Геліантус» (50 учнів, з них 28 отримали відмінні результати).

         Участь у районному етапі конкурсу «Юне обдарування»:

         IІІ місце з української мови –  Боровик Софія (4 клас, Рибнік Світлана Миколаївна).

         За участь у конкурсі «Юний дослідник» були нагороджені:

І місце в районі– Шабак Максим (4 кл.)

І місце в області – Шабак Максим (4 кл.)

ІІ місце в районі – Шеремет Кирило (4 кл.)

ІІ місце в області - Шеремет Кирило (4 кл.)

ІІІ місце в районі – Симончук Анна (4 кл.)

         Участь у районному конкурсі «Поліські пересмішники» учні школи здобули ІІ місце.

         Участь в конкурсі «Знай і люби свій край»

І місце – Гамза Арсен (3-Б кл.)

                Момоток Микола (3-Б кл.)

                 Захарчук Вікторія (3-А кл.)

ІІ місце – Симончук Анна (4 кл.)

                  Воробей Іванна (2-Б кл.)

                   Мороз Тетяна (4 кл.)

         Участь Всеукраїнській виставці-конкурсі «Український сувенір».

         У районній новорічно-різдвяній виставці «Новорічна композиція»

І місце – Самолюк Романа (3-А кл.)

         Участь в конкурсі «Віфлеємська зірка» - ІІ місце.

         Участь в конкурсі Декоративно-прикладного мистецтва.

         Участь у конкурсі малюнків «Охорона праці очима дітей».

         Участь вчителів у конкурсі «Ярмарка педагогічних ідей»:

І місце – Рибнік С.М. «Вернісаж педагогічних думок»;

Участь- Гамза Л.А., Олувко О.В.

         Однією з ефективних форм роботи в школі є проведення предметних тижнів, які готують вчителі разом з учнями. З метою самореалізації особистості вчителів та учнів в освітньому просторі школи; сприяння росту професіоналізму вчителів та створення ситуації успіху для учнів; підвищення мотивації навчальної діяльності та можливість продуктивної творчої роботи учасників навчально-виховного процесу, протягом 2017-2018 навчального року були організовані та проведені предметні методичні тижні, а саме: Всеукраїнський тиждень права, тиждень англійської мови, тиждень математики, тиждень музики, тиждень інформатики, тиждень рідної мови, Шевченківський тиждень, тиждень фізичної культури.

         Для забезпечення зайнятості учнів в позаурочний час у школі було організовано роботу гуртків екологічного та естетичного виховання: «Лісовичок», керівник Чумак О. П., «Юні  мовознавці», керівник Добриднік О. А., «Hello, English», керівник Жученя М. В., «Флористика», керівник Гамза Л.А.,  «Гурток комп’ютерної грамоти», керівник Олувко О.В. а також «Юний ерудит», керівник Салюк Н. В., «Казкова шахмата», керівник Руднік А.С.

8. Організація виховної роботи в школі.

         Організація         виховної   роботи у 2017-2018 н. р. здійснювалася відповідно до вимог законів України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», наказу міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 року № 1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»., обласної програми національного виховання на 2008-2020 роки. Був розроблений план виховних заходів з учнями 1-4 класів на основі річного плану школи.

         Класними керівниками були складені виховні плани роботи, які відповідають виховній темі школи – формування та розвиток соціальної-зрілої, творчої особистості – громадянина України.

         Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалася за основними напрямками:

         1. Формування ЦСО до праці.

2. Формування ЦСО до суспільства і держави.

3. Формування ЦСО до родини.

4. Формування ЦСО до природи.

5. Формування ЦСО до мистецтва.

6. Формування ЦСО до культурних надбань рідного краю.

7. Формування ЦСО до себе.

8. Формування здорового способу життя.

9. Сприяння творчому розвитку особистості.

         В основну діяльність школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації, змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

         Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:

– створення умов для розвитку і самореалізації інноваційної особистості;

  • виявлення та подальша робота з творчо обдарованими учнями школи;
  • виконання довгострокових комплексних програм позашкільної освіти.

Громадянське виховання (ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави):

           1. Цикл заходів, спрямованих на формування у учнівської молоді поваги до національної символіки. Конституції України, законів Української держави.

           2. Заходи щодо відзначення Незалежності України

           3. Цикл заходів щодо вшанування пам'яті жертв Голодомору в Україні 1932-1933 років.

           4. Цикл заходів до Всеукраїнського тижня прав. Правовий місячник

           5. Заходи присвячені Дню української письменності та мови, Шевченківський тиждень.

           6. Заходи направлені на протидію проявам ксенофобії, расової та етнічної дискримінації в українському суспільстві.

Екологічне виховання (ціннісне ставлення особистості до природи) –проведення заходів, спрямованих на виконання Концепції екологічного виховання: декада «Чисте довкілля», організація проведення екологічних суботників (квітень-травень) організація роботи щодо участі в екологічних акціях: «Чиста вулиця», «Зробимо Україну чистою»; «Ліси для нащадків».

Художньо-естетичне виховання

           Проведення загальношкільних свят: «День знань», «День учителя». Новорічне свято. День святого Миколая. Свято Останнього дзвоника, проведення екскурсій до краєзнавчого музею м. Сарни; організація зустрічей з письменниками Сарненщини.

           Участь у районних конкурсах: малюнків «Моя майбутня професія», «Охорона праці очима дітей».

             Родинно-сімейне та моральне виховання (виховання ціннісного ставлення особистості до сім’ї, родини, людей): проведення виховних заходів за участю батьків; проведення Дня матері, Міжнародного жіночого дня, Дня іменинника.

Трудове виховання і Формування здорового способу життя

         Фізкультурно-масова робота посідає у школі особливе місце. Вчителі початкових класів та вчитель фізичної культури спрямовують свою роботу на активне залучення учнів до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи.

Сприяння творчому розвитку особистості

Впровадження естетичного виховання, культури, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводили класні керівники, вчителі, адміністрація школи. Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в проведенні школою таких заходів: свято Першого дзвоника, День Учителя, Свято Букваря, Новорічні свята, свято Великодня, свято Останнього дзвоника, Свято Матері, а також в участі школи в різноманітних районних конкурсах.

Виховна робота з учнівським колективом школи проводилась на належному рівні: було виконано план роботи, проведено основні виховні заходи. Активну участь у шкільних заходах брали практично всі класи. На високому рівні проводилися оздоровчі, фізкультурно-масові та спортивні заходи.

         Проблеми та недоліки в організації виховної роботи

  1. Однією зі складних проблем сучасної школи є наявність порушень учнями школи Правил для учнів. Тому необхідно більше приділити цьому питанню увагу, здійснювати контроль за відвідуванням учнями школи, систематично проводити цикл бесід на правову тематику з учнями та батьками, систематично залучати учнів до роботи комітетів органів самоврядування, аналізувати мікроклімат в класних колективах.
  2. Пошук і цілеспрямований вияв обдарованих дітей.
  3. Посилення контролю щодо питання дитячого травматизму. Систематично проводити наради-інструктажі класних керівників про роботу щодо попередження дитячого травматизму.

Шляхи розвитку виховної роботи на наступний рік спрямовані на усунення причин вказаних недоліків

Аналізуючи виховну діяльність дитячого самоврядування, з урахуванням особливості учнівського колективу, колективу вчителів та класних керівників спрямувати виховну роботу на наступний навчальний рік так щоб:

  1. Створити умови для розвитку педагогічної ініціативи, підвищення фахової майстерності педагогічних працівників.
  2. Створити умови для формування фізично і психічно здорової дитини.
  3. Створити умови для реалізації здібностей обдарованих дітей;
  4. Застосування новітніх педагогічних технологій.
  5. Впроваджувати можливості мережі Інтернет для підвищення рівня навчання та виховання.
  6. Забезпечувати соціальний захист учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил безпеки життєдіяльності, охорони здоров'я і життя дітей та підлітків, педагогічних працівників.

10. Науково-методична робота

         Педагогічний колектив школи продовжував роботу над шкільною науково-методичною темою «Розвиток особистісно-орієнтованої освіти шляхом формування освітнього середовища, підвищення професійних та життєвих компетентностей учасників виховного процесу ».

На І-ІІ етапі були поставлені задачі:

  • впровадження в НВП ефективних інноваційних технологій навчання;
  • практичне використання педагогами досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
  • підвищення якості освітнього простору.

         Творчість вчителя – це процес щоденний, але різні свята педагогічної майстерності дають їм можливість отримати позитивні емоції від своїх творчих знахідок, бажання поділитися ними одне з одним. Свої педагогічні ідеї та знахідки педагоги висвітлюють в ході засідань ШМО класних керівників, вчителів початкових класів. Вчителі школи є активними учасниками освітніх вебінарів.

                   11.Соціальний захист:

         Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, які навчаються в школі, проводиться згідно з чинним законодавством.

                   12. Робота з батьками  та громадськістю у  навчальному закладі:

                   Співпраця з батьками

Виховання учня в школі та сім'ї – щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює з тісній співпраці з батьківський колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних із професійним світом, захопленнями своїх дітей, родинними святами.

Класні керівники тісно співпрацюють із сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Однією з традиційних форм роботи з батьками в школі є батьківській всеобуч. Тематика лекцій підбирається з урахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв бере участь адміністрація школи, педагогічні працівники.

Вищим органом громадського самоврядування в період між проведенням загальних зборів є рада школи до складу якої входять представники батьківської громадськості.

Основні завдання ради:

-   підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними приватними інституціями;

- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

-   сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

-   стимулювання морального та матеріального заохочення учнів,

- сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

-   зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

Було сплановано 4 засідання.

13. Управлінська діяльність:

Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішкільного контролю та календарних планів учителів-предметників і виховної роботи класних керівників. Така система планування, відпрацьована в школі й заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їхньої діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У школі є всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Із підключенням до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, сайтами обласного інституту післядипломної освіти, відділу освіти, порталу освітян Рівненщини, інших закладів освіти, що дає можливість учителям і адміністрації оперативно й мобільно використовувати достовірну інформацію, вчасно знайомитися з новими документами.

Адміністрація використовує різноманітні форми контролю за станом навчально-виховного процесу, передусім такі традиційні, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів і програм, перевірка класних журналів, щоденників, зошитів тощо. Аналіз результатів внутрішньо-шкільного контролю знаходить відображення в рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань ш і навчальних досягнень учнів, проводяться систематичні вивчення стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Ураховуючи сучасні реалії, стиль керівництва нашою школою є близьким до демократичного, оскільки більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримуються, повноваження делегуються. Директор школи в роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми спільно обговорюються, виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому реалізується.

Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а задля позитивного кінцевого результату. Завдяки такому стилю керівництва в школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи, як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей шанобливе, вимогливість поєднується зі справедливістю, спілкування ввічливе, рідко з нотками наказування. Учителям надається більше самостійності, що відповідає їх кваліфікації і характеру роботи, створюються необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих директор має бачити, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.